Don’t wanna write another protest song, cause the list I made would be much to long

Känns ibland som om jag skriver för ofta i min blogg och ibland för sällan. Det tycks bli färre som läser inläggen om man skriver för många. Vet inte riktigt hur jag ska hitta en bra balans. Sen är ni dåliga på att kommentera.
Sitter nu på mormors golv och lyssnar på The Slaves. Hela vägen hit lyssnade jag på olika låtar som påminde mig om 2006, därför gjorde jag en spelningslista med låtarna som jag hade på repeat på gamla goda tiden. Du kan lyssna på den här.


Bild från någon sommardag på skansberget.

Idag drog jag mitt kort, knappade in min kod, tryckte på OK och sen hade jag en way out westbiljett i handen. Det sved, men ack så värt.
Imorgon blir det grillning vid skansberget där vi ska fira att Sanna fyllt 17. Jag och Klara var där idag och förfestade med kakor och en billig kopia av hallonsoda. Vi kom fram till att inget slår orginalet. Om det ska vara hallonsoda så ska det vara äkta. Fick dra till med fin engelska också eftersom en man kom fram och frågade om det fanns en chans att han kunde se havet idag eftersom han inte ville se älven mer. Jag försökte förklara vägen medans jag funderade lite varför han ville åka till havet en lördagskväll då det regnar ute.

Hultsfred

Nu är jag hemma efter fem nätter i tält på hultsfredsfestivalen. Som alla andra blev jag sjuk men annars har det vart fint. Missade inte något band alls jag ville se förutom Frida Hyvönen eftersom hon spelade samtidigt som SMK, men annars såg jag allt jag ville. Några som var trevliga att se på var The Killers, Franz Ferdinand, Klaxons, Hello Saferide, Markus Krunegård, Maia Hirasawa, SMK, Lars Winnerbäck x2, The Gossip.. nu känner jag att jag börjar rabbla upp alla banden vi såg på vilket inte var meningen men många band har vart värda att se på.
Festivalen var mycket lerig och blöt men eftersom jag och Kim köpte ett sånt grymt tält fick vi endast fem droppar vatten in i vårt tält vilket vi är rätt stolta över. Jag måste även skryta lite över att vårt tält var det mest välstädade på hela campingen. I slutet blev det dock lite jobbigt när man var sjuk, saknade riktig mat och inte pasta med sås som var tillagat på ett triangakök och saknade en riktigt säng, dusch och toalett. Nu är det snart emmaboda också vilket ska bli fint eftersom jag aldrig vart där innan. Känns som om det kommer bli lite mindre och mysigare. Sen är det synd att det inte blir något Rip It Up det här året vilket är den mysigaste och minsta festivalen jag besökt. Men nästa år, då blir det party.
Bilder från festivalen kommer när jag framkallat engångskamerorna.