00-10

Känns som om jag borde göra någon slags samanfattning av året, men tycker alla sånna där listor känns onödiga att göra. Kanske borde man göra en bildsamanfattning?
Tittade igenom lite bilder från Australieresan som vi gjorde för tio år sedan. Imorgon ska jag vara lika party som då!


Idag var det ytterligare ett julfirande hos mormor, den här gången med tomte eftersom mina kusinbarn var där. Vi hittade inte tomtedräkten och fick istället låta fantasin flöda. Röd polotröja, mormors svarta finbyxor, röd mössa och halsduk, skärp, handdukar som mage, Lollos glasögon, vadd som skägg och vantar. Det resulterade i en riktigt stilig finsk tomte. Vi tänkte först köra med den franska varianten då vi bytte ut den röda mössan mot en röd basker, men eftersom vi inte kom på hur man säger god jul på franska kändes det lite meningslöst.
Har nu under kvällen suttit och tittat på en collegefilm med Lollo och Kim och känner mig redigt hungrig. Imorgon blir det till att gå upp tidigt så vi kan åka in tidigt till göteborg för att köpa hästpojkens nya skiva och sedan titta om det finns några fynd kvar att hitta. Tram Session med Petter Seander blir det nog också.. om man nu vågar hoppa på.

23 December

Känns som om det blir lite väl mycket bilder på mig själv men det får ni kära läsare stå ut med.
Sitter just nu hemma och magen kurrar. Snart kommer pappa med pizza. Kebabpizza utan kebab, haha.
Imorse blev jag väckt av Lollo av att vi skulle baka pepparkakor. Det blev några dinosaurier, kaniner, katter, en pippi långstrump och en herr nilsson.
Imorgon är det julafton så god jul på er!

Är det samma för er som för alla oss här i götet?

Imorgon ska jag klippa mig så det blir till att gå upp tidigt och ta en buss in till Göteborg innan nio. Sedan tar jag tåget vid tolv och åker upp till uppsala och Kim. Jag måste erkänna att jag är riktigt nervös över hur jag kommer se ut i lugg, men man får hoppas på det bästa.
Ha en fin helg mina kära vänner!

Du kan göra mig precis som du vill
Så snälla, gör mig till något vackert
Det är de små sakerna som bryter ner mig
de stora är för svåra att förstå

Gaga ohlala!

Idag fick jag halvspringa genom skolan och upp till syster för att ta svinsprutan. Glömde av att det var direkt på morgonen. Kände inte direkt mycket efteråt men nu känns det som om någon försökt ta dö på den.
Imorgon vill jag in till stan och handla lite grejer. Har tänkt köpa två linnen jag kanske ska sy om och lite annat också. Måste börja köpa julklappar nu också känner jag eftersom jag inte köpt en enda och vet inte vad jag ska köpa till någon. Dåligt!
Här är ännu en analog bild jag tagit och kopierat. Vet inte riktigt om jag gillar att man ser ögonen.